Nu är det snart dag för läger! Vi ledare ser så mycket fram emot helgen och hoppas att du gör det med! Här nedan kommer lite information som är bra för dig och dina föräldrar/vårdnadshavare att känna till.

START: Vi startar lägret ute på Aggön fredag den 6 juni kl 17.00 med incheckning och hamburgare. Vi kommer att visa vart du ska få bo och ni kommer även då få telefonnummer till stugansvarig ledare ifall ni behöva komma i kontakt under helgen.
AVSLUTNING: Lägret avslutas på söndag den 8 juni kl 14.00. Du som hämtar är välkommen från kl 12.30 och kan hjälpa till med att städa stugorna. Cirka kl 13.15 kör vi en liten avslutningssamling där vi bjuder på fika och ni föräldrar/vårdnadshavare får reda på lite vad vi har hittat på under helgen.
ALLMÄN INFO: Alla på lägret sover i stugor eller rum tillsammans med sina kompisar där en ledare är ansvarig för varje stuga så att ni ska känna att det finns trygga vuxna ni kan prata med. Vi bjuder på frukost, lunch, mellis, middag och kvällsfika. Det kommer även att finnas en lägerkiosk där du kan handla godis.
När vi har samlingar på lägret kommer vi att prata om Gud, livet och läsa ur Bibeln och sjunga sånger. Under helgen kommer vi att leka lekar, tävla, baka, ha vattenkrig, gå på utflykt, bada, ha lägerbål, spela bollsporter, skapa och massa annat kul. Är det någonting som du inte vill delta på är det helt okej.
God natt säger vi kl 21.00 så att alla orkar hänga med på alla aktiviteter under dagarna.
TA MED:
- Kläder för helgen (även oömma och varma)
- Sängkläder. Sängar med madrass samt kudde och täcke finns på plats.
- Badkläder och handduk
- Pyjamas
- Tandborste & tandkräm
- Regnkläder och stövlar
- Bibel (om du har en), annars finns det att låna.
- Gosedjur om du vill
- Ryggsäck till ev miniutflykt
- Vattenflaska (med namn på)
- Solkräm och eventuellt keps för solskydd.
- Myggmedel
TA INTE MED: Godis, chips eller annat ätbart.
Vi har även valt att ha mobilfritt läger, dvs inga telefoner synliga (detta gäller även oss ledare 😉). Vi tror att barnen och vi ledare mår bra att ”slippa” telefonen ibland, samtidigt förstår vi att det kan vara en trygghet för barnen att ha med den i väska för att ens våga åka på läger. Ni kommer dock alltid kunna nå Jennie och Helena eller någon av de andra ledarna under helgen.
BETALNING: Priset för lägret är 400 kr/deltagare som betalas på plats, helst via swish men jämna kontanter går också bra. I samband med att ni checkar in så får ni också möjlighet att betala för att kunna handla i vår lägerkiosk, som kommer att vara öppen två gånger under helgen, max 50 kr.
HITTA TILL AGGÖN: Aggön, Aggösundet. Vägbeskrivning: https://goo.gl/maps/Pec23qZWsgS45Urz7
FRÅGOR:
Jennie Jacobsson jennie.jaco@gmail.com 076-143 47 89
Helena Jakobsson helena.jakobsson@pingst-ovik.se 070-598 89 70
ÖVRIGT:
Vi på Pingstkyrkan i Övik vill arbeta för att kyrkan ska vara en trygg plats för alla barn och unga och begär därför alltid in ”utdrag ur belastningsregistret” från alla våra vuxna barnledare.
Vi vill också att ALLA barn ska ha möjlighet att åka på läger så prata med oss om betalningen av lägeravgiften skulle vara ett problem så löser vi det.
Vi ses på lägret!
/ Alla ledare på Camp Aggön